BLOGGER TEMPLATES AND MySpace 1.0 Layouts »

Mar 15, 2011

Match Review: Liverpool FC 3 Man United 1



Tahukah anda Liverpool berjaya memalukan MU dengan kemenangan 3-1, Dirk Kuyt score hatrick dan Suarez is the new face of EPL?

Reina
Johnson - Carragher - Skrtel - Aurelio
Kuyt - Lucas - Gerrard - Rodriguez
Meireles
Suarez

Seperti biasa, perasaan bercampur-baur sebelum perlawanan menentang MU. Fan-fan MU akan memulakan provokasi kepada aku. Tapi aku malas nak balas dulu. Balas selepas habis game, baru seronok. He who laugh the last, is the winner.

Liverpool memulakan perlawanan dengan baik. Liverpool bermain dengan taktik pass and move seperti sediakala, tidak seperti perlawanan menentang West Ham minggu lepas.

Pada mulanya, aku dapat rasakan sesuatu yang buruk akan berlaku apabila Fabio Aurelio terpaksa keluar kerana kecederaan. Sotirios Kyrgiakos masuk dan masuk ke posisi bek tengah. Carragher pergi ke bek kanan dan Johnson kembali mengisi slot bek kiri.

Tapi kemasukan Kyrgiakos membawa semangat ala-ala Sparta dan menjadi inspirasi kepada kemenangan semalam.

Pada minit ke-34, Luis Suarez melakukan perkara satu gerakan yang jarang kita tengok dilakukan oleh penyerang lain di EPL. Kyrgiakos memberikan bola kepada Suarez dan mucul satu keajaiban. Suarez membuat turning dan menggelecek 5 pemain pertahanan MU sebelum menjolokan bola kepada Dirk Kuyt. Gol pertama Liverpool!

Tak puas tengok gol Suarez? Mari kita tonton bersama:
Menyekolahkan MU

Ok, dalam bentuk still picture pulak:
                                                                          Suarez menggelecek...

                                                                  Menjolok Bola...
                                                                      Simple tap in by Kuyt...

                                                                      CELEBRATE!!!!!
                                                  Van der Sar turut mengangkat tangan tanda nak celebrate sekali. 
Tidak lama selepas itu, Liverpool menggandakan pendahuluan. Pada minit ke-39, Suarez menghantar bola ke dalam petak penalti. Terima kasih kepada Nani, Nani telah meng-assist Kuyt yang menunggu di hadapan pintu gol. Kuyt menanduk melepasi jangkauan Van Der Sar untuk gol kedua.

                                                  Nani'a nice assist


Hampir waktu separuh masa pertama, Carragher telah melakukan satu tackle keras ke atas Nani. Aku akui, tackle tersebut agak keras tetapi aku sangatlah annoying dengan lakonan Nani. Selepas kena tackle, laju saja dia bangun. Tapi selepas tu, terus jatuh dan menangis. Menangis? Hahahaha!

                                  Untuk peminat bolasepak Liga Inggeris, nilah muka yang memalukan MU.
                                             Gerrard: Bangun-bangun. Nanti mak kau marah kau tidur atas rumput ni.

Pemian MU mengerumuni pengadil (kalau korang perasan, pemain MU suka kerumun pengadil pun tiap-tiap kali), supaya melayangkan kad merah. Semuanya cuba membuat provokasi pada pemian Liverpool terutamanya Carragher.

Bagi aku, inilah balasan kerana selalu sangat dive, berlakon dan show-boating. It's a karma, bitch! Take that! Azizulhasi Awang pun boleh menghabiskan race basikal dengan kayu tertembus pada kaki, kau kena stud sikit dah menangis.

Kemudian, budak hingusan dari brazil yang ada pace tapi bodoh melampau bila tackle cuba menjadi wira. Rafael melakukan tackle 2 kaki, yang biasanya memang dikenakan hukuman kad merah, ke atas Lucas.

Kali ini giliran pemian Liverpool mengerumuni Rafael. Kumpulan pemian Liverpool diketuai oleh Skrtel. Badan bertattoo, muka pun memang macam samseng. Tercirit Rafael dibuatnya. Rafael hanya dilayangkan kad kuning. So, fan MU tiada modallah nak kata tentang Carragher patut kena kad merah.


 Skrtel: Got problem, punk?
                                                                                      Rafael: Nnggg....
                                                                                      Maka gaduhlah mereka


Separuh masa kedua, Liverpool terus mendominasi walaupun MU sudah memasukan Chicaritos. Liverpool berjaya menambah gol pada minit ke-65. Tendangan percuma Suarez yang melencong gagal ditangkap kemas oleh Van Der Sar. Bola yang melantun disambar oleh Kuyt untuk hatrick!


                                                                  Hat- Trick!!!






Akhirnya, yang ditunggu telah tiba. Andy Carroll akhirnya membuayt debut untuk Liverpool. Tapi kemasukan beliau tidak banyak memberi impak kerana Liverpool sudah mula memperlahankan serangan. Tak mengapa, dia akan menunjukkan impaknya pada perlawnaan Europa League nanti.


                                                   Debut Andy Caroll: Penjaring terbanyak


Gol saguhati MU dijaringkan oleh Chicaritos. Gol kesian. Nanti fan MU tak de modal nak bercerita pula.

Permainan Liverpool sangat mantap kali ini. Midfeild Liverpool, Gerrard - Lucas - Meireles, menajalankan tugas dengan baik dengan mengusai bahagian tengah dengan baik berbanding perlawanan West Ham. Pemain tengah MU gagal mendominasi permainan semalam.







                                            Gerrard: Kau ke legend EPL? Ahaks. Senang gile aku lepas kau


Semua pemain layak mendapat pujian kerana bekerja dalam satu unit. Kuyt mungkin menjaringkan hatrick, tetapi bagi aku semalam adalah The Suarez Show! Walaupun baru menjaringkan satu gol, tapi impak yang diberikan yang mendalam buat Liverpool. Suarez bagaikan mengisi "The missing link" yang selama ini hilang semenjak pemergian Xabi Alonso.


                                                           DA Losers


                                                   Hat-Trick hero got the ball


                                                                 The Link


Diharap Liverpool meneruskan perjuangan. YNWA!

0 comments: